Warszawa – tor testowy FSO

Tego wydarzenia nie pamiętam (nie mam prawa, bo w 1959 roku jeszcze nie miałem szansy)

ale pamiętam gdy jeździliśmy osiemnastką z pętli Żerań FSO do Centrum, że po prawej stronie pomiędzy ówczesną Stalingardzką (teraz Jagiellońska) a wałem przeciwpowodziowym, były potężne parkingi pełne samochodów wyprodukowanych w FSO oraz czasami samochody jeżdżące po torze. Kawałek dalej był budynek biurowy i znów parkingi.

Teraz biurowca już nie ma, w tym miejscu stoi apartamentowiec a i na miejscu toru i parkingów pewnie niedługo też pojawią się nadwiślańskie osiedla.

Jak wygląda to teraz, sprawdziłem dzisiaj.

Wejście do głównej części fabryki wygląda chyba tak samo jak pamiętam, ale tor był po drugiej stronie.

Tam trzeba przejść przejściem podziemnym równoległym do przejazdu pomiędzy halami fabrycznymi i torem/parkingami. Przejście wygląda jakby pamiętało jeszcze czasy realnego socjalizmu (swoją drogą chyba miasto powinno to choć trochę ogarnąć, jednak ludzie tamtędy chodzą, a będzie ich chodziło coraz więcej).

tu był przejazd

Z toru pozostało niewiele, jeszcze widać fragmenty łuków ale 99% kostki już leży w kupkach, tam gdzie została skuta. Po parkingach jest więcej pozostałości, spora część jest jeszcze wymalowana, widać, że były tam place manewrowe.

łuki

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *